Bytardagar

Bytardagar i Brickebacken

Föreningen Trädet arrangerar bytardagar med barnartiklar två gånger om året.

På vår bytardag kan du fynda barnkläder (stl 50-170), barnskor, leksaker, mammakläder, vagnar och andra barngrejer till bra pris! Självklart är du välkommen att fynda även om du själv inte lämnar in något till försäljning!

Vill Du vara med och hjälpa till?

Du blir en del av vår härliga arbetsgemenskap, gör en fin insats för miljön och andra, erbjuds gott fika och mat när du jobbar samt får stora möjligheter att göra fina fynd till dina barn. Intresserad? Frågor? Kontakta oss på info@foreningen-tradet.se eller ring 019- 21 35 58

På bytardagen fyndas barnkläder (stl 40-170), barnskor, vagnar, leksaker och andra barngrejer! Självklart är du välkommen att handla även om du själv inte lämnar in något till försäljning!

Du som vill sälja!

Alla som vill lämna in saker till bytardagen måste ha ett inlämningsnummer.
Det får du genom att ringa eller maila till Föreningen Trädet. E-post: info@foreningen-tradet.se eller telefon: 019-21 35 58. OBS! Du får lämna in max 6 st papperskassar med barnkläder (vår– och sommarkläder stl 40-170) och skor. Utöver det får du lämna leksaker, cyklar, vagnar, bilbarnstolar och andra barnartiklar. Allt som lämnas in ska vara helt och rent! Du märker det du vill sälja genom att sätta på en bit frystejp där du skriver ditt inlämningsnummer, storlek, ditt pris och artikel. Se till att tejpen sitter ordentligt! Tvådelat samt skor och stövlar fästs ihop ordentligt.
Varje inlämnare får lämna kläder, leksaker, trehjulingar, cyklar, vagnar, bilbarnstolar, sportartiklar, hjälmar och andra barnartiklar. Vi erbjuder 2 inlämningstillfällen samma vecka som bytardagen. Då kan ni som har ett inlämningsnummer lämna in det ni vill sälja; torsdag 17.00-19.00 samt fredag 10.00-17.00. Vid inlämningen får du ett kvitto på din inlämning. Detta kvitto är en värdehandling och du måste ha med dig ditt kvitto när du hämtar ut dina pengar samt ev. ej sålda varor.
Det du inte fått sålt kan du som vill sortera ut själv på lördagen kl. 16.00-16.30. Dina pengar kan hämtas samtidigt eller måndag-fredag (kl. 8.00-21.00) nästkommande vecka. För att få ut dina pengar lämnar du in ditt kvitto som du fick vid inlämningen av kläder och saker. Det som inte hämtats innan kl. 16.30 samt 10 % av din försäljningssumma skänks till behövande i Lettland.

OBS! Det gäller endast kontant betalning på våra bytardagar. OBS!

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta kort eller swish.

På grund av platsbrist är det inte tillåtet att ta med sig barnvagn in i försäljningslokalen. Vi erbjuder gratis bevakad barnvagnsgarderob i anslutning till försäljningen.